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    Rez. von Torben Möbius, Abteilung Geschichtswissenschaft, Universität Bielefeld
    • Voigt, Sebastian (Hrsg.): Since the Boom. Continuity and Change in the Western Industrialized World after 1970, Toronto 2021
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    Rez. von Florian Triebel, Corporate and Governmental Affairs, BMW Group München
    • Logemann, Jan L.: Engineered to Sell. European Émigrés and the Making of Consumer Capitalism, Chicago 2019
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    Rez. von Timo Bonengel, Sammlungs- und Forschungsverbund Gotha, Universität Erfurt
    • Milov, Sarah: The Cigarette. A Political History, Cambridge, MA 2019
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    Rez. von Gabriele Balbi, Institute of Media and Journalism, Università della Svizzera italiana, Lugano
    • Mailland, Julien; Driscoll, Kevin: Minitel. Welcome to the Internet, Cambridge, MA 2017
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    Rez. von Benjamin Möckel, Historisches Institut, Universität zu Köln
    • Simon, Bryant: The Hamlet Fire. A Tragic Story of Cheap Food, Cheap Government, and Cheap Lives, New York 2017
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    Rez. von Detlef Briesen, Historisches Institut, Justus-Liebig-Universität Gießen
    • Lerner, Paul: The Consuming Temple:. Jews, Department Stores, and the Consumer Revolution in Germany, 1880–1940, Ithaca 2015
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    Rez. von Michael Facius, Freie Universität Berlin
    • Clulow, Adam: The Company and the Shogun. The Dutch Encounter with Tokugawa Japan, New York 2014
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    Rez. von Rüdiger Hachtmann, Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam
    • Curcio, Vincent: Henry Ford. , New York 2013
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    Rez. von Simon Donig, Philosophische Fakultät, Universität Passau
    • Harwood, John: The Interface. IBM and the Transformation of Corporate Design, 1945–1976, Minneapolis 2011
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    Rez. von Christopher Neumaier, Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam
    • Proctor, Robert N.: Golden Holocaust. Origins of the Cigarette Catastrophe and the Case for Abolition, Berkeley, CA 2011
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