Sortieren nach:
  • -
    Rez. von Maria Männig, Institut für Kunstwissenschaft und Bildende Kunst, Universität Koblenz-Landau
    • Dellmann, Sarah; Kessler; Frank (Hrsg.): A Million Pictures. Magic Lantern Slides in the History of Learning, New Barnet, Herts 2020
  • -
    Rez. von Christina Rothen, Pädagogische Hochschule Bern
    • Wasmuth, Helge: Fröbel’s Pedagogy of Kindergarten and Play. Modifications in Germany and the United States, London 2020
  • -
    Rez. von Annika Hartmann, Geschichtsort Villa ten Hompel, Münster
    • Sait, Bryce: The Indoctrination of the Wehrmacht. Nazi Ideology and the War Crimes of the German Military, Oxford 2019
  • -
    Rez. von Martina Winkler, Historisches Seminar, Christian-Albrechts-Universität zu Kiel
    • Byford, Andy: Science of the Child in Late Imperial and Early Soviet Russia, Oxford 2020
  • -
    Rez. von Jona Garz, Institut für Erziehungsswissenschaft, Universität Zürich
    • Eastoe, Stef: Idiocy, Imbecility and Insanity in Victorian Society. Caterham Asylum, 1867–1911, London 2020
  • -
    Rez. von Martina Winkler, Historisches Seminar, Christian-Albrechts-Universität zu Kiel
    • Kendrick, Anna Kathryn: Humanizing Childhood in Early Twentieth-Century Spain, Cambridge 2020
  • -
    Rez. von Matthias Haß, Gedenkstätte Haus der Wannseekonferenz, Berlin
    • Bishop Kendzia, Victoria: Visitors to the House of Memory. Identity and Political Education at the Jewish Museum Berlin, Oxford 2017
  • -
    Rez. von Hugo Gonçalves Dores, Center for Social Studies, University of Coimbra
    • Swartz, Rebecca: Education and Empire. Children, Race and Humanitarianism in the British Settler Colonies, 1833–1880, Basingstoke 2019
  • -
    Rez. von Mirjam Staub, Institut für Erziehungswissenschaft, Universität Zürich
    • Caroli, Dorena: Day Nurseries & Childcare in Europe, 1800–1939, London 2017
  • -
    Rez. von Patrick Bühler, Pädagogische Hochschule, Fachhochschule Nordwestschweiz
    • Forrester, John; Cameron, Laura: Freud in Cambridge, Cambridge 2017
  • -
    Rez. von Frank Henschel, Historisches Seminar, Christian-Albrechts-Universität zu Kiel
    • Heywood, Colin: Childhood in Modern Europe, Cambridge 2018
  • -
    Rez. von Daniel Monninger, SFB/TRR "Dynamiken der Sicherheit", Philipps-Universität Marburg
    • Bänziger, Peter-Paul; Suter, Mischa (Hrsg.): Histories of Productivity. Genealogical Perspectives on the Body and Modern Economy, London 2016
  • -
    Rez. von Claudia Opitz-Belakhal, Department Geschichte, Universität Basel
    • Offen, Karen: The Woman Question in France, 1400–1870. , Cambridge [u.a.] 2017
  • -
    Rez. von Raphael Zahnd, Institut für Erziehungswissenschaft, Universität Zürich
    • Evans, Bonnie: The Metamorphosis of Autism. A History of Child Development in Britain, Manchester 2017
  • -
    Rez. von Patrick Bühler, Pädagogische Hochschule, Fachhochschule Nordwestschweiz
    • Herzog, Dagmar: Cold War Freud. Psychoanalysis in an Age of Catastrophes, Cambridge 2017
  • -
    Rez. von Alexander Winkler, Institut für Klassische und Romanische Philologie, Universität Bonn
    • Ross, Alan S.: Daum's boys. Schools and the Republic of Letters in early modern Germany, Manchester 2015
  • -
    Rez. von Jan-Hendryk de Boer, Historisches Institut, Graduiertenkolleg 1919, Universität Duisburg-Essen
    • Celano, Anthony J.: Aristotle's Ethics and Medieval Philosophy. Moral Goodness and Practical Wisdom, Cambridge 2016
  • -
    Rez. von Christopher Neumaier, Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam
    • King, Laura: Family Men. Fatherhood and Masculinity in Britain, c. 1914–1960, Oxford 2015
  • -
    Rez. von Claudia Baumann, Global and European Studies Institute, University of Leipzig
    • Werner, Anja: The Transatlantic World of Higher Education. Americans at German Universities, 1776-1914, Oxford 2013
  • -
    Rez. von Hagen Stöckmann, Seminar für Mittlere und Neuere Geschichte, Universität Göttingen
    • Roche, Helen: Sparta’s German Children. The Ideal of Ancient Sparta in the Royal Prussian Cadet-Corps, 1818–1920, and in National-Socialist Elite Schools (the Napolas), 1933–1945, Swansea 2013
Seite 1 (33 Einträge)
Thema
Sprache